onsdag 7 april 2010

En perfekt onsdag i vårsolen!

Idag har vi haft en underbar dag i vårsolen!

Astrid och jag åkte in till Slottskogen med Jannike och hennes två små söta för att möta upp mamma-gänget inne i Göteborg.
Tror det eller ej men vi fick in följande i bilen:
1 syskonvagn
1 Brio-vagn
2st babyskydd inklusive bebisarna
1 barnstol inklusive Anton
Jannike och mig
+ lite annat som skötväskor etc..

Jag trodde aldrig vi skulle få plats men Jannike hon visste hur man packade hon;)

Iallafall vi tog en kort promenad och satte oss sen på VillaBelParc för en fika. Fick även i Astrid mat, å hon åt en HEL stor burk med spaghetti och köttfärssås PLUS en halv liten burk med mango, jag tro bestämt att hon börjar bli ett litet matvrak så hoppas det kommer synas på vågen oxå.
Efter fikan så tog Jannike och jag en extra promenad så Anton kunde få kika på alla djuren, det är ju ingen dålig backe upp för att kolla in älgarna men vi kom upp med vagnarna och insåg att vi hade lite flås iallafall;)

När vi väl kom till älgarna efter att ha passerat hästar getter grisar hjortar etc, så vaknade Astrid på fel sida, men min räddare i nöden Jannike hade med sin bärsele så den lånade jag å Astrid blev en pruttande solstråle igen (hon gör pruttljud konstant just nu när hon är glad).

Hemma i Åsa igen så insåg jag ju att det var för fint väder för att sitta inne så vi satte oss i solstolen och väntade in att David skulle komma hem från jobbet..

Och Dagen slutade inte där.. För just nu sover Astrid och David har åkt ner till havet för att fiska lite och jag är ensam vaken.. Helt underbart! Så nu ska jag gå upp och sätta mig i soffan och bara njuta av att kunna kolla på vad jag vill!!

Imorgon blir det långpromenad med grannen och sen ska jag på bio inne i Gbg på kvällen.. så det lär oxå bli en finemang dag!

2 kommentarer:

  1. Känner mig lite facebookifierad för jag letade efter "gilla"knappen när jag läste detta inlägg =)

    SvaraRadera
  2. De va roligt att få följa med in till storstaden:) Inte så ofta jag kommer in dit;) Haha, tack för sällskapet.
    Skulle du med på Söndag eller va de handboll då?

    SvaraRadera