måndag 12 april 2010

en liten sjukling

Ehhh handbollen gick väl inget vidare igår så den nämner jag inget om..

När jag kom hem så gick David runt med en febrig och dunderförkyld liten tjej. HOn hade vaknat varje halvtimme sen hon la sig för att hon inte kunde andas pga av allt snor. Så fick ge henne alvedon och lite näsdroppar och försökte sen amma henne, men skruttan ville inte ens ha mat, utan skulle bara ligga på mig som hon låg när hon var nyfödd (hon vill ALDRIG ligga så längre) tills hon somnade om igen.. Då gjorde det ont i mitt mamma-hjärta att jag varit borta och kollat på handboll.. Trots allt så sov hon ändå bra inatt jag var uppe och kollade till henne några gånger i spjälsängen och hon låg helt genomsvettig och vid 3 vaknade hon och ville äta..

Nu på morgonen har hon fortfarande liite feber så blir inte att åka iväg och luncha med föräldragruppen. Men vi tar en kort sväng ner till Frillesås och går på en promenad med Jannike, lite frisk luft kan inte skada tycker jag.. Men Astrid är ändå väldigt pigg idag och har busat en massa i sin gåstol, så jag hoppas dne här förkyldningen försvinner lika snabbt som den dök upp..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar