söndag 18 april 2010

Eget rum

Astrid fick flytta in i sitt rum i fredags.. David har tjatat väldigt länge om att han tyckt att det var dax att hon började sova i sitt rum, men jag har tyckt det varit för tidigt.. Från början hade vi kommit överrens om att hon skulle börja sova där efter nyår, men det var när hon sov hela nätter och sen hon börjat bli som andra bebisar att vakna stup i kvarten har jag velat ha henne nära så jag skulle slippa springa upp och ner i trappan på nätterna (för ja det är jag som får springa iallafall på veckodagarna så David får sova när han ska jobba).

Men så i fredags gav jag med mig, egentligen vill jag nog ha henne i vårt sovrum länge till men jag gav med mig. Så vi bar upp hennes säng.. Å det kanske inte började så bra första natten. Hon somnade som vanligt å vi satte oss och kollade på tv, hon vaknade till ett par gånger å vi fick henne att somna om. När vi sen gått och lagt oss så vaknade jag til vid halv två av att jag lååångt borta hörde henne gallskrika, BABYMONITORN FUNKADE INTE!!!!! Ingen anig hur länge hon legat och gråtit stackaren, men hon var så ledsen att hon fick komma ner och sova i vår säng.. Så igår kollade jag över monitorn och insåg att vi råkat komma åt en knapp så de två enheterna stod på olika kanal.. SUCK! Jaja så igår gjorde vi ett nytt försök, men då har ju vår lilla tjej blivit EXTREMT mammig, så den vanliga nattningen när David ger henne välling gick inte, jag fick inte heller ge henne välling utan det var bara att amma och sen försöka få henne att somna.. Tror hon somnade vid åtta istället för vanliga halv sju..Å så har det fortsatt hela natten, ungefär varannan timme har hon vaknat till och insett att hon inte kunde krypa in i min armhåla (favorit positionen att sova) å varken David välling eller napp dög för lilla fröken, utan bara mamma.. Så jag har sprungit upp och ner i trappan hela natten.. Vid fem så gav jag med mig och hon fick sova sista timmarna i vår säng i min armhåla..

Så nu hoppas jag på tredje natten gilt...

För övrigt så fortsätter sjukstugan här hemma.. Nu är det Davids tur att vara förkyld. Ska vi aldrig bli friska?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar