söndag 21 mars 2010

Åh vilken skön helg!

Den här helgen har varit bästa på länge, trots att vi inte fick någon sömn fredag natt.

Helgen började med att vi i fredgs fick låna New Moon av Davids pappa så efter att Astrid somnat för kvällen kröp vi upp i soffan och kollade på den. Egentligen tror jag att det är jag merän David som gillade Twilight och som verkligen såg fram emot New Moon, men han kom nog bara ihåg att det var en vampyrfilm så han var nöjd han med. Å ja jag gillade New Moon oxå!
Sen kom ju den tråkiga biten med att Astrid inte sov men den glömmer vi..

Vi fick liiite sovmorgon på lördagen då Astrid slog upp ögonen och munnen (hon babblar så fruktansvärt myclet på morgonen så man kan inte sova) strax efter 7. Vi åt en god frukost och sen pysslade vi här hemma i huset fram till lunch då Davids föräldrar kom förbi på lite fika, för att testa att mata Astrid med gröt då de skulle passa henne på kvällen. Astrid fick ett gäng tulpaner i lite förtidig 6 månaders present av Karin, vi börjar bli bortskämda med att ha tulpaner hemma nu och I LOVE IT det är så fint! När de gått plockade vi lite till och äntligen har jag fått undan en hel del lådor under trappen så nu känns det nästan lite tomt här.

Vid fyra tiden kom Donal och Karin igen, vi pussade Astrid hej då och sen blev vi skjussade in till Kungsbacka där vi tog pendeln in till Gbg. Smet snabbt in på apoteket i Nordstan och köpte öronproppar och gick sen mot södra vägen. Vi insåg att vi var lite tidiga till restaurangen där vi bokat bord så vi smet in på Dinner 22 och tog varsin drink. Det blev en Bellini för mig Åhhh så mumsigt,(det är persikopure med champange mums mums). Sen gick vi till Vino Pasta Due för att äta. Å vilken bra service de hade!! Å god mat! Rekomenderas verkligen.
Middagen bestod av
Förätt: Tomat och Mozarella-sallad
Pasta: spenat och riccotafylld pasta med kronärtskockesås
Efterrätt: Tryffeltårta
och till detta delade vi en flaska vin.. (behöver jag säga att jag nog blev lite rund under fötterna nu när man inte druckit på så länge?)

Kvällens sista anhalt var Lisebergshallen och konsert med Kent. DEtta Kent som jag lyssnat på sen jag var 15 och varit mina husgudar under så många år, MEN som jag mer eller mindre helt slutat lyssna på efter de senaste skivorna, för att inte tala om den senaste skivan som jag inte alls är imponerad av. Iallafall min 13 konsert med Kent (eller nått sånt jag har faktiskt tappat räkningen) var bättre än jag hade förväntat mig, det var ju mycket "disco" å de gjorde om en del "gamla" låtar till mer disco-stuk, men stämningen var bra och ja de blir ju bara säkrare och säkrare på scenen för varje turne. Jag saknade dock lite gamla låtar, det kom en låt från Isola och det var den äldsta låten. Å så saknar jag 747 som slutlåt även om jag gillar Mannen med den vita hatten..

När vi skulle åka hem så hade vi kollat fel när pendeln skulle gå så istället för att stå och vänta 40 min så lyxade vi oss med en taxi ner till Kungsbacka där Donald sen hämtade oss. Allt hade gått jätte bra här hemma och Astrid låg och snarkade i sin säng. Stackarn har blivit förkyld igen!

Sen vaknade hon bara en gång inatt för att äta.. TREVLIGT och imorse när hon vaknade så gav jag henne lite mat och sen gick David up med henne och jag fick ligga kvar och sova till NIO!! Undra när jag sova så länge sist.

Nyss ringde Karin och undrade om vi ville komma upp till dem för att äta lite våfflor, och våfflor det tackar man ju inte nej till.. Så så fort Astrid vaknat så beger vi oss upp för att smaska i oss våfflor! Den här veckan har jag syndat mycket med maten, men Ähhh jag tar nya VV-tag nästa vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar