onsdag 17 mars 2010

Onsdag

Märker att jag kanske varit lite kass på att uppdatera i veckan, men jag har inte haft ork att skriva något. astrid sover väldigt dåligt just nu och det leder ju till en väldigt trött Camilla. Vi började med välling i söndags i hopp om att hon skulle sova bättre på det, men det hjälpte inte. Hon vill helt enkelt inte sova själv utan vaknar efter 2-3h hela tiden och somnar inte om förräns hon får amma och gosa in sig i min armhåla i sängen. Sist hon var såhär var mellan 3 och 4 månader och det var då hon bara gick upp 200g, så misstänker att det nog ändå är maten som ställer till det för hennes sömn, så nu försöker jag få henne att äta mer på dagarna så hoppas jag att det kanske hjälper.

Idag har vi annars haft besök av Åsa och lilla Thea. Var väldigt trevligt då det var längesen vi sågs nu. Thea har verkligen växt till sig och även om hon nästan är 3 månader yngre än Astrid så såg de lika stora ut eller Astrid såg nästan mindre ut!! Men man märker rent motoriskt att Astrid är äldre. Blir ju lustigt när de är lika stora men Astrid är lite till växten och Thea lite större än medel. Tjejerna låg iallafll och busade ihop på lekmattan, och Astrid var inte direkt snäll mot Thea eftersom hon helatiden skulle knipa Thea i armen..;) Tillslut var bda så trötta så la dem i vagnarna och gick en långpromenad innan Åsa och Thea begav sig hem till Onsala igen.

Imorgon blir det fika i Mölndal med alla de söta Gbg-mammorna, var så längesen jag träffade alla så ska bli underbart trevligt!!

Astrid vaknade på fel sida efter vår promenad.

Sån tur är går det oftast över snabbt;)

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag skulle bara vilja tipsa om lite pågående tävlingar inne hos mig, där finns något för alla!
    * Presentkort på 400 kr i en butik som har både heminredning och barnkläder
    * Barnkalasprodukter för 250 kr
    * Valfri namntagg med kedja
    * Presentkort på 300 kr i en barnklädesbutik

    Kika gärna in och var med! Önskar dig och de dina en underbar fredag! Kram Carolina

    SvaraRadera