fredag 26 mars 2010

Träningsvärk och kräkfest..

Jag har träningsvärk, både i armarna och i magen. Då kan man ju undra vad jag gjort för att förtjäna detta? Jo jag gjorde armhävningar igår!! Jag kom på att jag fick en länk till en sida när jag var gravid, som var ett schema på hur man ska göra för att klara av att göra 100 riktiga armhävningar i rad, så igår satte jag igång. Haha kan ju inte säga att jag är så stark längre men jaja nånstans ska man ju börja. Så om 6 veckor hoppas jag kunna göra 100 riktiga armhävningar i rad. Någon annan som antar utmaningen så finns sidan här http://hundredpushups.com/ .

Annars har vi en liten nattnings-kris här hemma. Astrid tok-kräktes igår när vi lagt henne för natten, å då menar jag verkligen TOK-kräktes för jag har aldrig sett så mycket komma ur den lilla innan. Å vad kräkte hon ner? Jo bland annat sin gos-filt!!!! Gos-filten är den Astrid vill ha över huvudet när hon ska somna, ingen annan filt verkar duga, så detta har resulterat till att hon nu varit vaken sen 13 (hon har sovit i bilen idag men annars har hon varit fröken piggelin). Det hade ju varit enkelt att bara slänga in filten i tvättmaskinen tänker ni nu, Ja det hade det om man haft något tvättmedel eller sköljmedel, det tog lämpligtvis slut igår på dagen och eftersom vi ska åka till Ullared imorgon så kändes det sjukt onödigt att åka till Ica här i Åsa och köpa dubbelt så dyrt. Så jag hoppas hoppas hon blir så trött tillslut idag att hon helt glömmer bort vilken filt det är hon får när hon ska somna.
Och sen får David och jag lära oss läxan att gröt + välling räcker oavsett hur kinkig fröken är så får hon inte somna ammandes på kvällen för då blir det nog kräkfest igen..

1 kommentar:

  1. Hej!

    Var med och tävla i min blogg.
    Just nu pågår en i samarbete med Smått & Snyggt och en med lAim Design!

    http://lindet.blogg.se/2010/march/vinn-ett-skotunderlagg-eller-en-varmossa-fran.html

    http://lindet.blogg.se/2010/march/pasktavling-med-smatt-snyggt.html


    Lycka till!

    Kram Linda
    lindet.blogg.se

    SvaraRadera