tisdag 23 mars 2010

Tis 23 mars

Burrrr.. det är riktigt skit väder ute idag.. Det blåser en massa och regnar, det enda positiva med det är väl att snön försvinner snabbare. Jag hade tänkt gå bort till BVC idag men får nog bli bilen.

Idag är det läkarkontroll för Astrid, hoppas hoppas hon gått upp i vikt nu. Men jag är faktiskt tveksam, hon har ätit ganska dåligt den sista veckan pga av sin förkyldning. Efter BVC så kommer Lisa, Camilla och Sabina hit med sina små för lite lunch. Jag har bakat paj och tänkte fixa ett Foccacia nu på morgonen samt göra lite sallad. Blir förhoppnigsvis mumsig!

Igår fixade jag ju lite i Astrids rum, å nej tyvärr var jag inte så duktig att jag målade, utan jag hade köpt en wall-sticker billigt på Tradera (tips: om ni vill köpa wallies så går det att hitta billiga på tradera), egentligen ska där sitta två barn och gunga från trädet men de var så fula så jag behöll enbart trädet och fåglarna. Tror det kommer bli väldigt snyggt när hennes röda spjälsäng kommer in i rummet igen oxå.

Jag misstänker att Astrid är inne i 26-veckors fasen nu, för hon är nått extremt mammig, inte ens David duger och hon kan bara sova om jag håller henne eller om hon får gosa in sig i min armhåla i vår säng..Igår när vi var på Ikea så fick hon raserianfall för att hon skulle somna i vagnen, det var inte poppis, så jag fick gå tre varv runt parkeringen innan hon tillslut slutade skrika och kunde somna utan att jag gick runt och vaggade henne. Jag hoppas verkligen den här fasen försvinner lika snabbt som den kom för jag är redan trött på den..

2 kommentarer:

  1. Håller både tummar och tår för att hon ska ha gått upp!!

    Ja de ska bli jätte roligt att få lära sig lite granna. Ska vi ses någon dag? Kram

    SvaraRadera