fredag 5 mars 2010

Idag är det fredag men det känns som måndag.. David har varit hemma lite i veckan men gick tillbaka till jobbet idag därav måndagskänslan, men skönt att det är fredag så att han är hemma imorgon igen :)

Igår var en väldigt trevlig dag. Började dagen med träff med föräldragruppen på BVC, bor ju nästan granne med en av tjejerna i gruppen så vi gick bort till BVC tillsammans å solen sken så var riktigt skön promenad. Själva träffen var sådär, det var en psykolog där som pratade men hon sa egentligen inget nytt utan pratade mest om att sömn och om att det var viktigt att försöka vila/sova, precis som ingen av oss inte visste det.. Efteråt så gick vi och tog en fika på cafeét på macken.. hehe det är när man fikar på macken som man vet att man bor på landet;) Men där är förvånatsvärt fräsht och enkelt att få plats med flera vagnar.
Det känns skönt att jag hamnat i en bra föräldragrupp, nog för att vi är få (4st varav 1 inte var med igår) men alla verkar väldigt trevliga. På måndag ska vi alla tre ses hemma hos Lisa och lilla Milla för lunch, det blir trevligt..

På kvällen igår åkte jag hem till Jannike för klädparty. Det var Wild Mango-kläder och njaa deras tjejkläder var inte i min smak, hade Astrid varit kille så kanske jag hade köpt något, men det var lite för mycket glitter och rosa för min smak;) å nu tnker en del varfgör köpte du inte pojkkläderna till Astrid då? Joo helt enkelt för att de jag kunde tänka mig till henne inte fanns i mini-storlekar... MEN det var en väldigt trevlig kväll med gooooda bullar... Tack Jannike!


Ikväll blir det bio för mig och David, vi ska äntligen kolla på Alice i Underlandet, som vi har längtat å nu ä den äntligen här. Jag har undvikit alla trailers och att läsa recensioner för jag vill inte veta något innan.. Tim Burton är husguden här hemma så ÅhHH det ska bli så bra (hoppas jag!). Davids föräldrar kommer hit och passar Astrid, ska bli spännande att se hur det går då det är förtsa gången någon annan än David och jag ska natta henne för kvällen. Sån tur är så börjar bion redan 17 så vi lär vara hemma vid sju tiden och det är ungefär då Astrid brukar slockna, så skulle det bli kaos här hemma så kan vi ju snabbt ta över. Men jag tror ju mer på att Astrid kommer få somna lite tidigare än vanligt än senare. Hon försöker nämligen somna tidigare och tidigare varje kväll och David och jag kämpar med alla knep vi kan för att hålla henne vaken till sju iallafall (för annars vaknar hon 5 på morgonen å det är inget kul), men hon brukar vara ganska gnällig från halv sex tiden till halv sju närvi ger henne natt-maten, så jag förstår om Davids föräldrar ger med sig och nattar henne lite tidigare än vanligt..Å gör de det så kan vi stå ut med att vakna tidigt imorgon;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar