söndag 14 mars 2010

En helg i Skåne

Sådär. Då var vi hemma efter en helg i Skåne.


Astrid och jag satte oss i bilen tidigt i fredags och körde ner till mamma. Bilfärden gick väldigt bra, Astrid sov nästan hela vägen, men det blev lite omtumlande för henne när vi kom fram och hon inte kände igen sig riktigt och jag höll på att packa ur bilen så hon var själv med Pia. Men efter lite mamma-gos så lugnade hon ner sig. Strax efter lunch kom Mia förbi för att kika på Astrid och snacka lite skit. Vargrymt kul att ses för det gör vi ju inte allt för ofta nulängre när hon bor i Skåne och jag här. Astrid visade sig inte från sin bästa sida och fick ett tok-bryt och skrek och skrek och skrek.. efter massa försök att lugna henne så insåg jag att det bara var att lägga henne i vagnen och gå ut med henne. Så Mia och jag fick gå en runda i regnet å Astrid somnade.




På lördagen tog vi tåget ner till Malmö för att hälsa på min morfar och min bror. Det blev premiär för Astrid att åka tåg, fast hon fattade inget då hon somnade innan tåget startade och vaknade inte förräns vi var hemma hos morfar och Evy. Men då vaknade hon som den lilla solstråle hon oftast är och visade upp sig på sitt vanliga charmiga sätt. Det tråkiga med att bo här uppe är faktiskt att jag inte hinner träffa alla jag vill så ofta, tex morfar och Evy, men det var väldigt mysigt och kul att vi hann med att åka förbi dem.


Kvällen spenderadevi med att kolla på melodifestivalen å jag måste erkänna att jag verkligen gillade låten som vann för ovanlighetensskull.

Bilresen upp igen gick bra den med, dock var Astrid vaken typ hela vägen och det snöade halva vägen. Men vi kom hem hela utan att det blivit något tokskrik i bilen. Jag är dock helt slut, så David har gått på långpromenad med Astrid så jag kunde få vara lite själv..

Så nu väntar jag på att trestegsfinalen ska börja för när den börjar tänker jag slänga mig i Fatboyen och kolla när Christian Olsson förhoppningsvis tar guld.

Ps.. Måste säga Grattis till min kusin Emil som just nu spelar JSM-final i handboll. Håller tummarna att de vinner även om han numera spelar i H43 ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar