fredag 19 februari 2010

OS-zombie

Det här med OS gör mig till en zombie.. Astrid har börjat somna redan vid 19 och vakna redan vid 7 (nej hon sover inte 12h i ett sträck tyvärr), vilket innebär att när jag sitter uppe och kollar på OS så är jag ju inte speciellt pigg när hon väcker mig vid 7 på morgonen. Det är tur att OS bara är varannat år (för jag följer ju både vinter och sommar OS) och att det bara håller på 2 veckor.

Det kändes igår på Afrikanska dansen att jag inte sovit ordentligt i veckan, kroppen kändes som en stor sacko-säck som inte alla ville som jag.. På lunchen efteråt så kändes det både i kroppen och i huvudet, man är inte direkt smart när man får sova dåligt.

Ikväll ska jag ut och äta middag på VinoPasta i Linné med 12 andra mammor, å barnen de lämnar vi hemma. Dvs det blir första kvällen David är själv med Astrid, hoppas det går bra. Jag fegar lite och tar bilen in till Göteborg så jag vet att jag kan ta mig hem enkelt om det skulle bli kaos här hemma. Ibland vägrar ju Astrid flaskan, nog för att jag är väldigt säker på att det kommer gå jätte bra att få henne i säng vid sju som vanligt, men frågan är hur hon reagerar vid 23 när hon brukar vakna och vill ha mat igen.. Vilket fall som helst det ska bli väldigt trevlig att gå ut och vara lite barnfri ikväll, hoppas bara jag inte somnar på restaurangen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar