fredag 19 februari 2010

Vad har du i armhålan?

Jag har ju glömt att berätta en rolig incident som hände här hemma i veckan.

Astrid har varit väldigt hård i magen, vilket har resulterat i att hennes bajs har varit som små torra bollar som rullat runt i blöjan.. Härrom morgonen så bytte jag blöja som vanligt, å som vanligt så busade vi lite på skötbordet och som vanligt så la jag henne lite på magen i förhoppnig om att hon någongång ska börja gilla att ligga på magen.. DÅ såg jag något konstigt i hennes armhåla.. EN BAJS-BOLL!! Hon måste ha bajsat på natten å på något konstigt sätt har den rullat ur blöjan och hamnat i hennes armhåla..

Skratt, tänk om jag inte vänt henne på magen, då hade hon kunnat gå med bajset innanför pyamasen länge;))

Nu går Bus på Katrinplommon-diet vilket äntligen har hjälpt hennes mage till en lite mer normal nivå.. Lilla Bus slog dessutom igår rekord i att äta, jag gjorde banangröt till henne det blandas 3/4dl vatten och 3 msk grötpulver.. å hon slickade nästan rent skålen.. utöver detta så fick hon 1 msk katrinplommon.. Om hon inte är över 6kg på tisdag när vi ska till BVC på 5 månaders-kontroll så kan jag inte förstå hur mycket hon måste äta, för just nu har vi ett litet matvrak här hemma.

5 kommentarer:

  1. Det är fortfarande lika kul, haha!!

    SvaraRadera
  2. *asg* Läste om det i tråden, fan vad kul!! :-D

    Tänk förresten på att banan (och majs och äpple också för den delen) är förstoppande så är hon hård i magen så kanske inte banangröt är det bästa...
    Oskar testade den för någon månad sedan men hans mage fixar inte banan änsålänge, han blev stenhård i magen stackarn.

    SvaraRadera
  3. vi ger majs/potatis puré, men ger plommonpure också, eller så får han en liten sked laktulos innan maten=)

    SvaraRadera
  4. Bubben äter ca 4-5 barnskedar plommonpuré per dag och han får maxdosen (för bebisar) 10 ml laktulos om dagen, ändå fixade han inte banangröten :-(
    Ungefär en dag i veckan behöver vi hjälpa honom med en dos mikrolax upp i lille rumpen.

    SvaraRadera
  5. hehe.. lite små roligt faktiskt. Skoj att hon gillar att äta, Leo hatar det! Han typ kväljer sig. men jag skall ju börja.. lite små panik;p

    SvaraRadera