torsdag 11 februari 2010

Pilates

Idag stod det Pilates på vårt tränings-schema. Jag gillar Pilates, det är inte så himla jobbigt när man väl tränar men efteråt så känns musklerna duktigt möra, jag väntar mig grym träningsvärk imorgon, å det gillas :) Passade på att ställa mig på vågen på gymmet precis som förra veckan, å vågen visade -1kg sen förra torsdagen så det gillas oxå!

Som vanligt så passade vi på att luncha efter träningen, förra veckan upptäckte vi ju att det fanns ett lunchställe precis brevid gymmet med gott om plats för våra vagnar. Så idag satte vi oss där igen istället för att ta oss runt halva stan för att leta upp vart man kan få plats med 8 vagnar mitt i lunchen.. Det kanske inte är dte mysigaste stället att sitta och fika på men med bra sällskap så funkar det ju perfekt.

Igår fick vi äntligen en inbjudan till "mamma-grupp" på BVC, jag har undrat när den skulle trilla in, Astrid är ju snart 5 månader å de brukar sätta igång när barnet är 3 månader. Egentligen tycker jag inte om att man buntas ihop i en grupp å så ska man umgås, men nu känner jag att det är ett kul tillfälle att lära känna lite andra mammor här i Åsa. Tydligen har de delat upp mammagruppen i 2 grupper, en för de som bor i Åsa och en för de som bor i Frillesås, lite trist för det innebar att jag och Jannike hamnade i olika grupper, men men förhoppnigsvis är det något kul folk i Åsa-gruppen oxå..

Fick förresten åka in till Kungsbacka igår och köpa en ny overall till Astrid som vips växt ur sin gamla. Hittade en grymt snygg på Lindex som var helt i jeans. Me like!! Enda felet var att man inte kan vända över vid händerna så man måste sätta på vantar.. Men det kan jag leva med, så gick in på PoP och köpte ett par röd/vit-randiga vantar till henne så det matchar hennes PoP-mössa..För det måste ju matcha trots att hon bara är 4½månad;))

Å Glömde ju skriva igår att Astrids klänning, dreggellappar och haklapp hade jag beställt ifrån Älskade Hjärtegryn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar