söndag 7 februari 2010

Pampers skit!

Undra hur många gånger jag börjat mina inlägg med att klaga över att jag är trött de senaste 4 månaderna. Det är säkert många men jag tänker gnälla idag igen.. JAG ÄR TRÖTT! Å anledningen heter h*lvetes j*vla PAMPERS blöjor! Vi brukar som jag skrivit någon gång innan alltid ha Huggies till Astrid, men de senaste veckorna så är Huggies i storlek 3 alltid slut.. även Libero storlek 3 är jämnt slut å då återstår bara Pampers i Astrids storlek (å nu kan man ju undra om alla barn i Kungsbacka området använder storlek 3 eftersom det ALLTID är slut).. Problemet med Pampers är:

1. De har ingen resår i ryggen vilket gör att det lätt rinner ut där då vi har en liten tjej som älskar att vifta med benen och rumpan i luften
2. Astrid kissar väldigt mycket på natten och Pampers blöjorna blir så fulla att de blir blöta.

Detta har gjort att de senaste nätterna när Astrid vaknar till så är blöjan blöt vilket gör att hon ligger och viftar extra mycket med benen, vilket i sin tur leder till att det läcker ut vid ryggen och så blir pyamasen helt blöt.. VILKET i sin tur leder till att jag får gå upp och inte bara byta böja utan även pyamas.. VILKET i sin tur leder till att jag får en superpigg liten Astrid som inte alls vill somna om..

Inatt var det som värst, hon somnade först vid 19.30, sen vaknade hon vid 22.30 för lite mat.. Så här lång var allt som vanligt.. Sen vid kvart över ett vaknade hon till som hon som vanligt och ville ha nappen och en hand ner vi vaggan innan hon somnade om vid halv två igen.. Kvart i två börjades det sparkas i vaggan, å jag försökte lugna henne igen.. Kvart över två gav jag upp och gick upp för att byta blöjan.. märkte att pyamasen var dyngsur i ryggen så det var bara att börja ta av den.. Då kom David upp och tog över, men han hittade ingan pyamas som passade längre (då alla ju ligger i tvätten pga av de j*kla blöjorna) så efter en kvart kom han in i sovrummet och frågade om det inte fanns någon ren.. Så jag fick gå upp igen för att leta upp en ren.. Sen ge henne mat och så la jag henne hos David i hopp om att hon skulle somna.. men nix... en halvtimme senare ville hon ha mat igen.. så bara att amma igen.. å ja sen tog dte nog till halv fem innan jag fick henne att somna om eftersom hon var så himla pigg..
Och som vanligt vaknade hon igen vid haöv åtta med åter en välfylld småblöt pampersblöja!

Suck om jag så ska åka till varenda affär i Kungsbacka så ska jag hitta några andra blöjor än pampers när de här paketet är slut!

Jaja nog klagat! Idag har vi återigen lyckats med ett bad utan gråt för lilla fröken, idag plaskades det ordentligt så hela jag blev genomblöt, men det är det värt för att få lortfia ren utan att hon gallskriker sig igenom badet...


Igår passade jag på att fota all snö igen.. Usch jag är trött på snön nu, nog för att det är fint men det räcker nu! Jag vill ha vår å grönt nu!
Imorgon är det dax för vägning igen.. är lite spänd på vad vågen visar nu eftersom jag missade att gå dit förra veckan.. Annars är det fullt schema för nästa vecka.
Mån: Vv och promenad med Jannike
Tis: Mamma och Pia kommer eventuellt hit
Ons: Barnvagnsbio
Tors: Pilates + lunch med de andra mammorna

5 kommentarer:

  1. Stackars dig Camilla! Du får passa på att sova lite middag idag!
    NER MED PAMPERS!!!!

    P&K
    Mamma

    SvaraRadera
  2. fy vad jobbigt!
    kan säga att max på mölndalsvägen har dessa blöjor i alla fall, om du åker förbi när du är i Göteborg!

    SvaraRadera
  3. Där ser man, jag har svurit och förbannat Libero på samma vis, däremot är Pampers numera de enda blöjorna VJ får använda. Huggies kan få komma med hem, om Pampers i rätt storlek skulle vara slut i matbutiken. Men vår "lilla" madam är ju något rundare än Astrid, så kanske är det så att hon fyllt ut Pamers bättre, och på så vis sluppit läckage?

    SvaraRadera
  4. Mamma har köpt blöjor nu!!!!!!!!!!!!!!
    Tar med dem på tisdag!

    SvaraRadera
  5. Åh jag som älskar pampers:) Iofs kissar Alicia knappt på natten. Men hon är ju som sagt storleken större än Astrid;) Tjocks lår dvs!

    SvaraRadera