lördag 13 februari 2010

Uppe i ottan..

Vet ni vart Astrid har sovit inatt? I sin spjälsäng!! Nu får vi hoppas att det inte bara var en tillfällighet..

Det har inte varit något gnäll alls inatt när jag lagt henne i spjälsängen. Hon har vaknat till när jag lagt ner henne men somnat om snabbt igen. Sen visst hon har vaknat lite mer i natt än vad min sömn gillar men men hon har iallafall inte sovit i vår säng inatt.

Det lilla bustrollet tackade oss för sin nya sovplats genom att kl6.00 ligga och prata med sina gosedjur i sängen samt försöka äta upp Fåret.. efter en kvart så kunde jag inte hålla mig för skratt längre så fick plocka upp henne och lägga henne hos David hopp om att hon skulle somna om där.. Men där fortsatte pratet ännu mer, det var väl roligare att berätta allt för oss än för gosedjuren.. Så Då försökte vi nästa trix för att få henne att somna om.. MAT.. å det funkade tills jag skulle flytta på henne lite så jag skulle kunna somna om oxå.. Då sa det PING å så var pratet och buset igång igen.. hehe.. Jaja även om det inte blev många timmars sömn för mig inatt med tanke på att vi gick och la oss vid tolv (å sen ammade jag vid halv2 och vid halv 5 å så vaknade hon 6), så är jag väldigt nöjd med att hon sov själv hela natten och vaknade upp som en liten solstråle.. det är ju inte jätte konstigt att hon vaknade så tidigt eftersom hon somnade redan sju igår kväll..

Kan tillägga att när hon väl fått upp oss ur sängen så var hon själv inte vaken speciellt länge.. Hon passade på att lägga en ordentlig bajs (så jo Pia hennes Pyamas med "Stinky" på rumpan är befogad;) ), å sen somnade hon.. å har nu sovit typ 1½h.


Ikväll hoppas jag hon sover lika bra när det är skidskytte.. ÄNTLIGEN är OS igång!!

1 kommentar:

  1. GRATTIS till en återvunnen säng :)

    Ha en bra dag alla 3!
    P0K
    mamma/mormor

    SvaraRadera