söndag 15 november 2009

En effektiv helg..

Ja vad har då vi pysslat med i helgen? I fredags firade Astrid och jag att vi nu har bil på dagarna med att åka till Kungsmässan i Kungsbacka. Astrid fick ny pyamas och jag fick ett par jeansleggings trots att jag inte borde handla jeans än.. Blev lite impad av mig själv att jag fick in barnvagnen i ett provrum så jag kunde prova dem..

På kvällen kom de och lämnade våra prylar från Ikea, så medan jag kollade på Idol monterade David ihop hyllan till Astrids rum. Jag blev positivt förvånad när jag kollade på Idol över att Rabhi (heter han så?) hade åkt ur och sen att Eddie oxå åkte ut (ledsen Jannike han är inte bra).


Igår så hade David och jag stora pysseldagen, så Astrid fick vara hos farmor och farfar medan vi röjde i garaget och friggeboden och åkte till tippen med allt skräp. Sen gav vi oss på de stora projektet, att montera ihop extrasängen till gästrummet, oj vilken tid det tog men visst är den snygg? Perfekt att det går att dra ut den till en dubbelsäng samt att det är lådor under så vi får lite extra förvaring. Astrid testade sängen idag och passade såklart på att tokbajsa;) Nu ska jag bara köpa lite snygga kuddar och något bra överkast att ha i den.


Idag skulle vi fått besök, men lill-tjejen i familjen hade fått feber så nu satte David igång med Astrids spjälsäng som ska målas medan Astrid och jag myser ikapp de timmarna hon var borta igår.

4 kommentarer:

  1. Jo han är jätte bra, och så himla snygg:D Gud vilken snygg gäst säng och bra med lådorna. Ses imon!

    SvaraRadera
  2. Så söt Astrid är i sina små röda stumpbyxor o klänning!!! Blev ju riktigt fint med extrasängen!

    Puss/MAmma

    SvaraRadera
  3. Precis likadan gästsäng har vi i vårt gästrum, kanonbra OCH snygg!! Passar på att instämma med Jannike också: Eddie var bäst, ingen protest ;-) Kram

    SvaraRadera
  4. Goaste lilla Astrid är såå söööt i sin klänning. Snygga möbler Ni handlar också!! Kramen!
    /Pia

    SvaraRadera