måndag 16 november 2009

reklam

Tänk vad påverkad man blir av reklam även om man inte tror det. Till exempel så har Astrid från början haft Liberos blöjor, i början had evi kanske inte så mycket val eftersom de är ensamma om att ha prematur blöjor, men sen fortsatte vi med dem, och om de var slut i affären så köpte vi pampers, för de är ju bra det har man ju sett på reklamen;) Och så vips insåg vi att pampers satt bättre på Astrid än Libero så då började vi köpa dem istället.. Men förra veckan när vi skulle handla blöjor så var Pampers slut och Libero ville vi ju inte ha så alternativet var Huggies, jag stod och tvekade länge om jag skulle köpa dem eller ringa David och be han åka inom någon annan affär och köpa Pampers.. Men tillslut så köpte jag dem eftersom det var lite kris med blöjor hemma. Å vet ni de är RIKTIGT bra, det har inte läckt en enda gång trots monster bajs som vaken Pampers eller Libero klarat av. Helt plötsligt så behöver vi bara byta blöja efter monsterbajs och inte kläder oxå..

Och när man börjar tänka efter, vad har vi för tandkräm? Colgate. Diskmedel? Yes. Tvättmedel? Ariel.. Så ja man blir tyvärr påverkad av reklam..

2 kommentarer:

  1. Ja visst är det lustigt hur påverkbara vi är! Jag gissar att den nya blöjorna är billigare!? Och huvudsaken är ju trots allt att Astrid trivs i blöjan! Heheheheheheheheheheh...krama henne från Bonusmormor!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är konstigt sånt. Jag har iofs aldrig fallit i tvättmedelsreklamgropen (vilket ord ;)) efter att ha läst 'råd och röns' tester. Där fick Ariel o Via överlägset sämst. Har alltid kört med de som vunnnit i dessa tester o sparat in ganska mycket pengar. De billigaste var bäst (!) där!

    Kram, Skruttis

    SvaraRadera