fredag 13 november 2009

jeansmysterium.

Astrid och jag sov till halv tio idag, dår ingde David och väckte mig.. Det är så underbart att få sova ut ibland. Men jag kanske måste förtydliga eftersom mamma var orolig att Astrid sover 12h per natt så nej det gör hon inte, hon äter vid somnar vid 22.30 vaknar vid 5 och somnar om runt 6-6.30 och SEN sover vi till 8-9 tiden.. eller jag sover till 8-9 Astrid brukar sova till 9-10..

Jag hade först tänkt åka in till Gbg idag och gå på öppna förskolan där, men den började 10 så det hann vi inte med.. Så nu blir det nog bara en liten tur in till Kungsbacka. Jag vill helst köpa jeans, men har lovat mig själv att vänta tills vågen visar -20kg sen förlossningen och nu visar den "bara" -16kg... jag förstår inte att mina gamla jeans inte passar än det är ett mysterium, men kanske är så att höfterna tar tid på sig att gå ihop, för igår testade jag ett par av mina gamla jeans och det saknades säkert 10 cm för att knäppa dem.. TIO!!! och jag väger ändå 6kg mindre än när jag skrev in mig på MVC..

Igår hämtade David vår nya bil i Malmö, en Ford Focus-08 diesel, han är helt lyrisk över hur rolig den var att köra, ag får väl testköra den när han kommer hem från jobbet idag..

I eftermiddag kommer våra grejjer från Ikea oxå, så blir nog en massa ihopmontering i helgen. synd bara att soffan inte kommer förrän i början på dec, men vi sk nog hinna få iordning ordentligt innan jul iallafall:)

Nu ska jag passa på att få i mig frukost medans lillabus ligger och sover, hoppas iallafall att hon fortsätter sova om jag lägger henne i babysittern för just nu sover hon på min mage..

2 kommentarer:

  1. Jeansen kommer snart att passa dig skall du se
    ;-)

    Kram/Mamma

    SvaraRadera
  2. skönt att hon sover.. inte alls avis..
    jag har ca 18kg eller något kvar att gå ner till inskrivnings vikten..

    SvaraRadera