måndag 9 november 2009

pizza och promenad

Imorse vaknade jag som vanligt av att Astrid låg och gnydde i sin vagga, precis om hon alltid brukar göra när det börjar bli ljust. Trött som jag var så ignorerade jag henne och tänkte att hon somnar nog snart om, men hon fortsatte gny så jag fick öppna mina ögon och vända mig mot vaggan men Astrid kunde jag inte se, hon hade nämnligen hamnat helt under hennes täcke, så var inte så kontigt att hon inte ville somna om..

Väl uppe så ville lilla fröken bara bli buren så tog ett tag innan jag fick i mig frukost, men lagom tills att jag fått i mig min fil så plingade Sara på dörren så vi tog en fika och mumsade på tårtan som blev över från kalaset i lördags. Sen gick vi på en promenad till ICA för att handla blöjor, var perfekt att jag hittade en rabattkupong på 30 kr när ett paket kostar 40 :) Sånt gillar vi!

Hemma igen, byta blöja amma lite och sen ner i vagnen igen. Träffade Jannike från MVC-gruppen med hennes lilla Alicia och lite större Anton, vi gick en promenad och sen fick Anton leka lite på lekplatsen. Skönt att träffa roligt folk och få sällskap på promenaderna. Blir kul om vi dessutom hamnar i samma "mamma"-grupp på BVC, det borde ju blir så eftersom Alicia bara är en månad yngre än Astrid.

PÅ vägen hem sen ringde jag david och sa "pizza?" och han sa "självklart!" så nu har vi precis mumsat i oss varsin god pizza från Åsa La Pizza och kaminen är tänd så vi kan få upp någon värme i huset igen (det är just nu 17 grader inne igen--suck)

2 kommentarer:

  1. Tack själv de va jätte roligt att prata lite nu efter att tjejerna har kommit.

    Hihi, så de blev de:) Kalle ska åka och hämta våra nu:) Ska bli jätte gott.

    SvaraRadera
  2. Låter som om du och Astrid har hafte en bra dag ...trots incidenten under täcket!!!

    puss

    SvaraRadera