torsdag 26 november 2009

kräknatt

Ok inatt hade vi första jobbiga natten med Astrid. Jag tror hon är inne i en tillväxtperiod just nu så hon är lite allmänt kinkig, men inte så att hon är jättejobbig men ändå så att det är värre än vad det brukar vara.. Men inatt..phuuu.. Astrid åt för natten som hon brukar vid 22, sen hade hon lite svårt att somna som hon haft de senaste dagarna så vid halv tolv tror jag att jag fick somna.. Sen vaknade hon vid tre (suck tidigt tidigt för att vara Astrid), pigg som en mört, jag bytte blöja och gav henne mat.. Sen började det, hon kräktes och kräktes det kändes som bara man flyttade på henne en millimeter så kräktes hon. Fick byta kläder på henne eftersom hon var helt blöt av allt kräk så självklart vaknade hon till ännu mer av klädbytet. Eftersom hon tyckte det var jobbigt att kräkas så började hon skrika och gråta, och när hon gråter så klibbar hennes öga oftast igen då hon har en för trång tårkanal som varar, så då blev hon arg för att hon inte kunde öppna ögat och så fick jag torka det =piggnade till ännu mer. Efter ett tag kom hon ju dessutom på att hon inte hade mat i magen längre och blev ledsen för att hon var hungrig, men hon ville heller inte äta för kräket, så det tog ett bra tag innan jag kunde lugna ner henne så pass mycket att hon kunde äta sig mätt igen och därmed somna. Själv var jag ju piggelin med kräk över hela mig.. japp HELA mig jag hade tom kräk på låren, och eftersom jag inte kände för att duscha kvart i fem på morgonen så fick jag tvätta av mig med Astrids tvättservetter;)

När Astrid väl somnat så var jag så nojjig att hon skulle kräkas i sömnen och sätta i halsen så hon fick sova i sängen med David, och jag lång nog minst en timme och bara lyssnade efter hennes andetag.. Så när klockan ringde 8 imorse så var jag inget pigg alls, men Astrid var pigg och glad vilket kändes skönt. Tror dock att natten var lite jobbig för henne med eftersom hon har legat och sovit på mig nu ett par timmar när hon normalt sett brukar vara vaken.

Det är iallafall skönt att David är ledig idag så kan han ta henne någon timme på dagen idag så jag kanske kan sova lite..

Hur orkar de som har det såhär varje natt? Jag är helt slut efter en kräk-natt..

Nu ska jag iallafall snart ta mig bort till vårdcentralen och vaccinera mig, hoppas inte jag får några biverkningar som feber, men det hade ju varit så typiskt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar