tisdag 24 november 2009

Lilla klumpen

Idag var vi som sagt på BVC och Astrid vägde nu 4720g och var 56,5 cm lång. Vi promenerade upp till BVC och efter läkarbesöket så gick vi en lång promenad till med Jannike, skönt att få trevligt sällskap det blir så mycket roligare att gå då. På vägen hem från BVC sen så lyckades jag köra vagnen i hundskit, så typiskt, så försökte pricka varje vattenpöl jag kunde se på vägen hem för att få bort det. Måste sett ganska roligt ut när jag körde slalom med vagnen. Jag lyckades även gå till mig en blåsa på hälen trots att jag gick med skönaste skorna.

Idag har Astrid även börjat skratta även om det är tyst så är det så roligt att se henne. Plus att hon börjat prata jätte mycket, innan har hon bara fått fram något enstaka ljud, men för en stund sen låg hon på skötbordet och jollrade massor..

Nu ska vi bara öva upp nacken ordentligt, för läkaren tyckte hon skulle kunna lyfta huvudet när hon ligger på magen och det kan hon inte riktigt än..

3 kommentarer:

  1. Längtar att få se min lilla solstråle!!!Tänk att hor redan ler!
    Blåser på blåsan!!!

    PoK Mamma

    SvaraRadera
  2. Å så mysigt med skratt:) Längtar jag med till.

    SvaraRadera
  3. Otroligt så hon växer, sötnosen! Jag gissar att hon kommer att skratta mycket framöver, kanske redan när ni skall "lära" henne lyfta på huvudet!
    Kramar er alla 3 gör jag!

    SvaraRadera