torsdag 1 januari 2009

Första dagen 2009

2008 avslutades i Kungsbacka hos Danne och Åsa som hade fixat till en underbar middag. Vi fick gratinerade havskräftor till förrätt, kummel med rödbetor och getost till huvudrätt och en underbar chokladkaka till efterrätt. Självklart skålades tolvslaget in med champange... Men sen vet jag inte om 2009 har varit snäll mot mig....
Det började när vi skulle åka hem, alla var rätt sena till pendeln så vi fick springa, och det är inte det lättaste när man som jag är dunderföklyld så det hela slutade med att ALLA kom med utom jag eftersom dörrarna stängdes precis framför min näsa. Jag fick iallafall tag på en taxi och hade kommit en bra bit på vägen in till Göteborg när David lyckades få tag på mig, han hade hoppat av i Hede och börjat ta sig tillbaka intill Kungsbacka station, jag hade ju hans plånbok.... Så jag fick be taxin vända och hämta upp honom.. Vi kan väl säga att taxin blev VÄLDIGT dyr, men hem kom vi och jag tror aldrig jag skrattat så mycket i en taxi och vår chaffis Ali han hade tårar av skratt han med..

Idag har min förkyldning verkligen kickat in ordentligt, jag är febrig och kan knappt röra mig från soffan (tur att man han en bärbar dator). Här skulle man ju kunna tro att jag bara är bakis men sedär har ni fel....;) Men nu två nersnorade toalettrullar, massa nässpray och fyra alvedon senare så mår jag liiite bättre så ska försöka få i mig lite mat, man blir ju inte friskare av att enbart dricka mineralvatten tyvärr.
Mitt nyårslöfte för 2009 blir att springa snabbare;)
Nyårsklänningen 2008 såg utsåhär..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar