söndag 4 januari 2009

Isprinssessa

Idag har jag åkt skridskor på Härlanda Tjärn. Jag undrar om jag någon gång i mitt liv åkt skridskor på en sjö förr. Jag vet att de brukade "isa" fotbollsplanen nere i backen när jag var liten, och jag har ett svagt minne av att vi åkte skridskor på havet en gång oxå. Har funderat på det där idag om jag verkligen har åkt skridskor vid stranden i Lomma, det låter bissart att det skulle ha varit så kallt i Skåne, men samtidigt vet jag att morfar berättat om att han har gått från Malmö till Köpenhamn på isen när han var ung, såå ja kanske var så kallt någong även när jag var ett kryp.

Det var iallafall härligt att åka skridskor på Härlandatjärn även om det var lite knöligt. Fick åka runt halva Göteborg imorse för att hitta ett par skridskor till mig, tydligen var det fler än vi som fått ideén att ge sig ut på isen för det var slut med tjej-skidskor ÖVERALLT. Tillslut hittade jag ett par hockey-skidskor i min storlek i Frölunda så de fick det bli. Var lite svårt att åka utan taggar faktiskt och man hade läskigt mycket utrymme om tårna i kill-skor, men jag stod på benen hela tiden.

Nu ska jag äta kyckling-falu och snabb-mackaroner, känns som en klassiker sen man var liten, dock var det vanlig falukorv då.

1 kommentar:

  1. Jo Camilla du har åkt skridskor på både hav och sjö när du var ett litet knytte!

    Kram/Mamma

    SvaraRadera