tisdag 13 januari 2009

Yoga update

Gud vad skön jag känner mig i kroppen idag. Alltså jag vet att Yoga är bra, men att det skulle kännas så skillnad bara efter ett pass!! Tror jag kommit på skillnaden på "riktig" yoga och gym-yoga.

Det var väldigt trevligt, kul och intressant igår. Tiden bara försvann helt plötsligt hade 1½h gått och det var dax att bege sig ut i mörkret för att ta en vagn hem igen. Min yoga instruktör var en jätte söt liten "tant", å klar jag skulle gärna vara så fit och vig när jag är i hennes ålder.

Yoga formen jag valt att träna heter Iyengar Yoga och beskrivs som följande: Iyengar Yoga är en fysisk, kraftfull form av yoga med övningar och yogaställningar (asanas) som utförs mycket noggrant. Den kan inte jämföras med andra former av så kallad gym-yoga, då fokus i Iyengaryoga ligger i att utföra ställningarna korrekt utifrån kroppens anatomi och fysiska förutsättningar.



Fotografiet är taget från: http://www.yogacentrum.com/ där ni kan läsa mer om vad det är jag gett mig in på;)


3 kommentarer:

  1. o hur "gammal" var den tanten om jag får fråga ;-)

    SvaraRadera
  2. Hon såg betydligt äldre ut än er;)

    SvaraRadera
  3. alltid lika kul att läsa om dina bravader..

    SvaraRadera