onsdag 7 januari 2009

Vuxen? Nej inte riktigt än..

Idag fick jag en påminnelse om att jag fyller 30 i år. TRETTIO oj vad vuxet det känns, jag känner mig inte alls som 30, kanske mer som 26-27. Fast vad skiljer det egentligen åt, tror mest det känns pskologiskt jobbigt att sätta en trea framför istället för en tvåa. Det är ju inte så att jag saknar att vara 18 när allt bara krestade om vilka ställen man kom in på, eller 23 när allt handlade om att man abslut inte kunde hänga på de ställen som 18 åringarna hängde på.
Nej jag trivs rätt bra där jag är fast 29 känns mer rätt än 30, tur att jag har ett halvår på mig att vänja mig vid den där trean.

Nästa grej med det där att fylla 30 är ju att alla förväntar sig att man ska göra något stort, en stor fest eller något annat som man aldrig gör annars bara för att det kommer en 0:a istället för en 9:a eller 1:a sist. Undrar om jag inte bara ska se till att jag har en fjortis-fylla för att verkligen känna att jag nog inte hade trivst med att vara Fjortis igen;)

När jag var Fjortis trodde jag att livet tog slut vid 30, Linda och jag gick alltid och sa att vi skulle ta livet av oss när vi fyllde 30 för efter 30 tog livet slut, då fanns det bara kvar Villa ,Vovve, Volvo och 2,1 barn. Man kanske inte var helt ute med att det var Villa, Vovve, Volvo och 2,1 barn som var det som stod framför en vid 30, men att livet tar slut det kanske var en överdrift. Villan hade varit skönt att ha klart tills jag blir 30, Volvon jaaa ni vet ju alla att jag inte har något val, det är ju bara Ford som räknas för herr David, vovven och 2,1 barn de får gärna vänta några år till som sagt jag är ju inte 30 mentalt än;)

Dessutom så sa morfarn en gång till mig att man inte blir vuxen förräns man har körkort och dricker kaffe. Körkortet har jag ju men kaffe det kommer jag aldrig börja dricka.. Så Jag blir nog aldrig helt vuxen:)

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Kul att du hittade in till mig och kul att du gillade bilderna från Lund.
    Det där med att fylla 30, det är inget att hetsa upp sig över. Fyllde 40 år 2008 och jag tycker att livet blir bättre för varje år som går.
    Ha det bra
    Camilla

    SvaraRadera
  2. Du kommer alltid att vara min LILLA flicka
    ;-)

    SvaraRadera