lördag 24 januari 2009

Marulk och Kakel..

Becknes 30-års kalas igår var riktigt trevligt, goda tacos, god tårta, god Corona, och trevligt sällskap. En av Becknes kompisar hade inte lyckas få barnvakt så hans 4 årige son var oxå med. Den här lille killen hittade Becknes lilla "massagekula" (ni vet en sån man har för att massera ryggen). Han sprang runt med denna rätt läge och satte på folks huvud vilket var mindre populärt, men sen helt plötsligt blev det tyst och lungt en stund, och när vi tittade bort på honom såg vi att han satt med en upptyckt mellan benen, "det killar skönt här" sa han.. och alla vi "vuxna" bara bröt ihop.
Kvällen var rätt lugn och vi vandrade hem runt tolv snåret.

Idag började vi morgonen med att gå ner till det nyöppnade franska bageriet, där vi köpte kycklingbaguett till David och valnötsbröd till mig, samt varsin god bakelse. Sen tog vi oss iväg till Svenska Kakel för att kika på vad vi vill ha i huset.. Phuu vad det finns mycket att välja på. Även om vi vet vilka färgskalar vi vill ha, samt på ett ungefär hur plattorna ska se ut så är det inte lätt. Sån tur är ska vi boka ett möte med en person där så vi får lite proffesionel hjälp med att välja rätt.

Påvägen hem sen svängde vi förbi Danne som stod och jobbade i Fiskbilen i Billdal. VI köpte färsk marulk som ska tilllags ikväll. David och jag har nämligen bestämt oss för att hoppa att gå ut och äta för att kunna se handbollen innan vi ska på bio och kolla på Mammut.
Blir spännande med Marulk, jag tror nämligen aldrig att jag ätit det!

Nu hoppas jag ni alla håller tummarna för att Sverige spöar Frankrike idag!! (jag tror dock att det ska till en bragd för att Sverige ska ta poäng kväll, men hoppas gör jag!)

1 kommentar:

  1. Låter som om din dag varit väldigt intensiv och händelserik!
    Sverigen frick spö ... nu e jag sur!

    Kram/mamma

    SvaraRadera