fredag 22 januari 2010

4 månader

Idag blir Astrid 4 månader. Herregud vart tog tiden vägen?! Känns som jag precis gick hem från jobbet.

Påtal om jobbet så åkte Astrid och jag in dit igår och tog en lunch med kollegorna på salladsbaren. Det var väldigt mysigt men samtidigt så kände jag att det börjar närma sig att gå tillbaka och jobba igen vilket jag fortfarande inte är sugen på, så nu får tiden allt gå lite långsammare;) Jag saknar ju det sociala i att jobba men att jobba nej tack det är jag inte sugen på än..

På kvällen kom prästen som ska döpa Astrid hit för dop-samtal. Hon verkar väldigt trevlig och det första hon gjorde när hon klev innanför dörren var att utbrista "åhhh vilken fin vagn".. hennes dotter hade köpt en likadan samma dag så det blev mycket vagnprat till att börja med. Sen kom ju såklart pratet om Gud, vilket ju är oundvikligt när det är dop, men tyckte ändå hon inte babblade för mycket utan respekterade att vi döper för att det är en fin tradition och inte för att vi är troende.. Psalmer valdes och tydligen lyckades vi pricka in hennes favoritpsalm "Upp ur vilda djupa vatten", så om ingen annan sjunger så lär nog hon sjunga högt:) (ni som ska på dopet passa på att öva in den nu hehe..)
Sen fick vi en hemläxa till, nämligen att välja några bibelord som ska skriva på en ler-duva där det även skrivs Astrids namn och dopdatum, duvan ska sen hängas upp i ett litet träd de har i Ölmevallakyrka, och sen ska Astrid få hämta den när hon blivit lite äldre på en barngudstjänst.. Så vi fick låna ett häfte med en massa citat som vi kan välja mellan.. Phuu tur det för annars hade vi väl aldrig kunnat välja nått haha undrar om vi ens har en bibel hemma;)

Nu ska jag ställa mig och koka lite potais och morötter till Astrid som ska få sin första smakis idag..

Förresten ersättningen börjar göra sitt för hennes sömn och humör..*peppar peppar* igår somnade hon halv nio och vaknade inte förräns 4.45, åt lite och somnade sen om till 7.30.. Ahh ljuvliga sömn hoppas den är här för att stanna!

2 kommentarer:

  1. vi har säker 3eller 4a biblar hemma ;)

    SvaraRadera
  2. Hur gick de med smakisarna?`
    Låter som eran lilla tjej börjar bli sig själv igen. Skönt.
    Ja något är de i dessa tuttar. Grädde kanske;)
    Hon har ju sin brorsa som babygym;)

    SvaraRadera