tisdag 19 januari 2010

Psalmtips mottages gärna..

Japp då var man trött trött igen efter ytterligare en jobbig natt...Tror Astrid vaknade med 1½-2h mellanrum hela natten och ville äta.. Inatt skrek hon vilket hon inte brukar göra, fast det kanske var för att jag försökte få henne att somna om istället för att äta;)

Men det verkar som hon är lika trött som jag idag för nu ligger hon och sover och har sovit 1½h.. Hon brukar bara sova en halvtimme i taget när hon sover på dagarna.. Det mest typiska är dock att jag inte kan komma till ro och sova jag med.

Idag ringde prästen som ska hålla i dopet, tack å lov blir det bara Astrid som döps och inte 3 barn till som det kunde blivit.. Prästen ska komma hit på torsdag kväll för dop-samtal och vi fick i hemläxa att välja 3 psalmer. Ha ha jag kan inte en enda psalm, men jag har googlat nu och lyssnat och försökt hitta psalmer som inte tjatar om gud helatiden..;) Någon som har tips? Vi var tvungna att ha psalmer eftersom dopet är under en gudstjänst..

4 kommentarer:

  1. Hmm... en psalm som inte nämner Gud eller Jesus är nog väldigt knepigt att hitta... Jag har inget tips alls, tyvärr, överlämnar det till någon annan som är mer insatt i ämnet :-)
    Eller gör som vi, fixa en namngivningsfest istället så slipper ni välja psalmer ;-)
    Hoppas du får en fortsatt bra tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Trygga Räkan (Tryggare kan ingen vara) är en given dop-hit - tror aldrig jag varit på ett dop utan att den sjungits :-) Dessutom kan de flesta den, så det blir inte bara pinsamt tyst eller lite mumlande, utan alla klämmer i. Dock är jag rädd för att Gud kan nämnas lite här och där ;-)

    SvaraRadera
  3. Du vet väl om att du är värdefull.. den tycker jag är väldigt din.

    kram Jenny Arrsjö C

    SvaraRadera
  4. Hej hej! Kikar in från fl... Vi hade "Du vet väl om att du är värdefull" och "guds kärlek" (vers 1 o 2) på Alines dop. På dopguiden.se kan man lyssna på en massa psalmer som de tipsar om. Vilken trevlig blogg du har. Vi kollade också på hus i Åsa ett tag, men det blev Lindome. /mamma-Fajp

    SvaraRadera