fredag 29 januari 2010

Seg..

Jag vaknade med träningsvärk i magen idag.. Härligt att känna att jag faktiskt har några muskler kvar;)

Blev förresten väckt av en spark i ansiktet från Astrid, shysst eller? Hon var halvt omöjlig i natt å ville inte alls sova, så blev många rundor upp och ner i trappan inatt (enda sättet att få henne att somna ibland är att gå i trappor).. Dessutom passade hon på att kräkas på mig 3 ggr. Blä! Slutade iallafall med att hon fick sova i sängen med oss. Hon har ju dock lärt sig att förflytta sig runt när hon ligger på rygg, så hon hade vänt sig med fötterna mot mitt ansikte i morse och lyckades lägga en klockren spark mitt imitt nylle så jag vaknade..

Just nu sover hon igen och har sovit över en timme, hon brukar aldrig sova så länge på dagen så antar att hon oxå är rätt tröt efter inatt.. Däremot blir det så knasigt för jag sitter bara och väntar på att hon ska vakna å vågar inte sätta igång med något som kommer ta tid.. Å jag borde börja göra paj till dopet på söndag..

Jag har dock kommit ihåg att fylla i mina papper till CSN, nu ska jag bara hitta kuvert och frimärke och komma ihåg att posta dem.. När jag fick hem beskedet i förra veckan att jag ska betala 1800kr/mån fick jag panik och tänkte hur ska jag klara det när jag är mammaledig?? Så ringde dem och tydligen kan man få det sänkt så fick hem blanketter att fylla i å nu ska jag bara komma ihåg att posta dem så kanske det blir lite mer pengar över i plånboken..för rik är man inte när man går hemma..

Ghaa jag måste komma igång nu! Så nej nu får jag försöka slita mig från datorn och ta tag i nått!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar