torsdag 7 januari 2010

tillbaka till vardagen

Idag började David jobba igen så nu får Astrid och jag klara oss själva på dagarna igen.
Å det kunde ju börjat bättre, först kunde inte Astrid somna om ordentligt efter att David gått upp vid 5, vid sju ringde min klocka så då gav jag upp med att försöka få henne att somna om och vi gick upp.
Efter frukost för både mig och Astrid så packade vi in oss i bilden för att åka till Åbybadet där babysims-teori stod på schemat. Blev inte så mycket teori för oss då Astrid bestämde sig för att tokskrika så fort hon inte satt fast vid min tutte. Fick iallafall köpt babytrosor till henne, och självklart så var alla till tjejer puttinittigt rosa med volanger *suck*.

Sen åkte vi vidare in till stan för att ta en fika med Lovisa, Sophie och Erika med tillhörande barn, men lilla Astrid ville inte visa sig från sin bra sida där heller så det vrålades bra på cafeet med.. men den här gången av trötthet och inte hunger. Tillslut gav jag upp och packade in henne i bilen igen där hon äntligen kom till ro och sov lite för att sen vakna skrikandes här hemma igen.

Nu har hon somnat igen, dock sitter hon fast i min tutte men ähh det får hon väl göra sålänge hon sover och inte storskriker mer...Hoppas hon vakar på bättre humör sen,,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar