söndag 17 januari 2010

Bad och Bio

Suck, det blir inget babysim för oss imorgon, varje gång vi försökt bada Astrid den här veckan har tårarna bara sprutat, och det blev inte bättre idag. När det inte ens funkar att bada henne hemma så kommer det ALDRIG att funka att bada henne i en bassäng med massa andra bebisar och vuxna. Jag förstår inte vad som hänt, hon har alltid älskat att bada men sen babysimmet i måndags så är hon livrädd, så vi får hoppa över babysimmet imorgon och hoppas det blir bättre tills nästa måndag.

Igår var iallafall David och jag på bio, vi såg Avatar på 3D.. Väldigt trevlig film även om själva storyn inte var något nytt så var det en grym biofilm. Sen var det väldigt skönt att komma iväg lite själva och bara göra något för att det var trevligt. Vi har ju lämnat bort Astrid innan, men då har det varit för att åka till tippen eller storhandla etc, så nu var det väldigt lyxigt att bara mysa med en bio.

Imorgon är det dax för viktväktarna igen.. Hrmm den här veckan känns det inte som jag gått ner lika mycket som förra, men vi får se jag hoppas på minus imorgon med för egentligen har jag ätit bättre och rört mig mer den här veckan än veckan innan.. Dock känns det som det står still på vågen. Ska bli intressant att se om det går att roa Astrid hela mötet imorgon, sist så blev hon väldigt uttråkad och trött så hon skrek väldigt mycket, vilket kanske inte var så poppis hos tanterna, så imorgon får jag kanske vara bättre förberedd och ha med någon av hennes favvo-leksaker att distrahera henne med..

2 kommentarer:

  1. Vi såg avatar idag. JAg gillade den.

    Jag måste ha med bägga barnen imon. Men funkar de inte så får jag gå ut från mötet. MEn ajg tror de ska gå:) Jag tippar på att jag gått ner 0,1 kg MAX! Så jag förstår hur du känner:S

    Ses imon!

    SvaraRadera
  2. Stackars liten som blivit så rädd för badet! =( Men ni gör antagligen helt rätt som inte utsätter henne för det just nu.

    Lycka till på vägningen!

    Kram

    SvaraRadera