fredag 1 januari 2010

Summering av 2009

Även jag är tvungen att snabbsummera 2009 precis som jag gjorde med 2008..

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Fick barn och flyttade till hus
2. Höll du några av dina nyårslöften? Minns inte om jag hade några nyårslöften
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja.
4. Dog någon som stod dig nära? nej
5. Vilka länder besökte du? Estland/Irland kanske, eller kanske inte blev någon resa 09
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Allt som jag inte fick äta och dricka som gravid.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 22 september såklart då Astrid föddes.
8. Vad var din största framgång 2009? Helt klart Astrid!
9. Största misstaget? OM jag gjorde några misstag så lärde jag mig något av dem så ångrar inget.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Stukade foten på en långpromenad med Astrid, annars har jag nog varit hel förutom någon enstaka förkyldning.
11. Bästa köpet? Huset!!! och babystittern till Astrid
12. Vad spenderade du mest pengar på? Huset och Astrid
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Att huset blev perfekt och att få se Astrid för första gången(och alla gånger efter det)
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? I got a feeling, med Black Eye Peas (eller vad de nu heter) för den var på radion när vi åkte ner till förlossningen i Varberg den dagen jag skulle bli igångsatt.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare tror jag, även om många hormontårar fälldes.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Umgåtts med mina vänner.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Ätit mindre chips kanske;)
18. Hur tillbringar du julen? Mamma, Pia och min bror kom upp hit till Åsa och firade med mig,David, Astrid och Davids familj i vårt fina hus.
19. Blev du kär i år? Ja i finaste Astrid och såklart i David igen och igen och igen..
20. Favoritprogram på TV? True Blood var nog bäst förra årety
21. Bästa boken du läste i år? läste många bra så vet inte vilken jag ska välja.
22. Största musikaliska upptäckten? Pernilla Andersson lägger fräshast i minnet.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? En resa.
25. Något du önskade dig men inte fick? Minns inte..
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Flög hem från en underbar weekend i Rom, och åt chokladfondou på flygplatsen i Amsterdam.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Finns det väl alltid.
.28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? gravid, tjock och mycket leggings/klänningar
29. Vad fick dig att må bra? Astrid och David
30. Vilken kändis var du mest sugen på? ingen..
31. Vem saknade du? Vänner som jag tappat kontakten med.
32. Den bästa nya människan du träffade? Astrid såklart! Men jag har även lärt känna en massa underbara nya vänner i år.

1 kommentar:

  1. Låter som om du haft ett alldeles fantastiskt år ... och det är jag naturligtvis glad över
    :-)


    Stor kram från mamma

    SvaraRadera