lördag 2 januari 2010

Tunga ögonlock..

Idag är jag så extremt trött. Astrid hade inga planer alls på att sova inatt, såvidare hon inte sov på mig vilket innebär att jag inte kan sova.. Dessutom ville hon äta betydligt mer än vanligt, så första gången hon väckte mig var redan vid 1.30 istället för vanliga 5.30.. GÄSP! Fick henne sen att somna tungt på mig men när jag la ner henne i vaggan så blev det tefat till ögon och elvisp till armar och ben. Lilla Piggelin ville allt annat än sova.
Får ju iallafall vara glad för att hon inte skriker hela nätterna för då hade jag nog varit ännu tröttare. Efter ett par försök till att få henne att somna i vaggan gav vi upp hon fick sova i stora sängen, men hon kom aldrig in i någon djupsömn så hon vaknade till hela tiden och då ville hon busa.. Så idag är det tuuunga tuuunga ögonlock på hela familjen på Lottavägen. Nu gäller det att försöka hålla Astrid vaken så mycket som möjligt idag så hon inte vänder helt på dygnet.. För inatt vill jag SOVA! och jag vill sova LÄNGE!

1 kommentar:

  1. Fy vilken natt! Är inte avudsjuk. Men hon sover ju bra i vanliga fall. Tänk va lyckligt lottade vi är som inte har kolikbarn;)
    Prova killa henne, de är de ända som kan få Alicia att skratta:)

    SvaraRadera