måndag 11 januari 2010

Skrik i bassängen..

Inatt fick vi äntligen sova som vanligt dvs, från typ halv elva till strax efter fem.. Det var underbart! Sen åt Astrid lite och somnade om gott tills jag fick gå in och väcka henne vid halv nio eftersom hon och jag skulle på mitt andra möte med viktväktarna.

Vi blev lite sena iväg eftersom Astrid bestämde sig för att bajsa precis när jag hade fått på henne overallen ;)) men väl inne i Kungsbacka så var det dax för sanningens ögonblick på vågen.. Minus 1,4kg blev det första veckan med viktväktarna, inte illa och då har jag verkligen inte behövt anstränga mig, de mest drastiska ändringarna jag gjort i matväg har nog bara varit att utesluta läsk och sen börja äta mer regelbundet samt att tänka på hur mycket jag äter när jag väl äter (förrut blev det lätt lite extra bara för att det var så gott även om jag var mätt). Det absolut svåraste den här veckan har varit att äta upp alla point, vilket jag bara tror jag lyckades med 2 eller 3 av dagarna.

Efter mötet tog Jannike och jag en kort promenad i snön innan jag åkte hem för att få i mig och Astrid lite mat innan vi åkte till babysimmet..

Babysimmet ja.. hrmm allt började knasigt, först visade det sig att man bara fick komma in i omklädningsrummen en halvtimme innan så vi fick stå och vänta en kvart, sen väl inne så fungerade inte min nyckel så jag fick ta ut allt ur skåpet och bära med mig samtidigt som jag skulle bära Astrid och babyskyddet..Astrid höll ändå hyfsat god min, hon blev lite rädd när jag duschade, men fram tills att vi gick i bassängen så var hon glad. Men så fort vi kom i så blev hon rädd för något och sen skrek hon sig igenom hela passet. Jag försökte lugna henne gonom att amma henne i vattnet, vilket gick sådär hon blev ifs lugn de sista 5 min medans hon fortfarande åt.

Måste erkänna att jag tycker det är lite jobbigt att Astrid är i en fas just nu där hon blir väldigt lättskrämd i nya miljöer, hoppas inte det håller i sig så länge, och hoppas hon tycker det är roligare med babysimmet nästa gång..

1 kommentar:

  1. Förstår att de är jobbigt. De är inte så lätt att upptäcka och se världen.

    Men du har ju också vart jätte duktig. Jag hoppas på en lika bra vecka till:) jag firade min viktnedgång med en pizza:)

    SvaraRadera