måndag 4 januari 2010

Duktiga Milla

Idag började jag och Jannike dagen med att skriva in oss på Viktväktarna, nu jäklar är det beach 2010 som gäller. Dock började jag första dagen med att slarva, man ska ju äta så fruktansvärt mycket och jag är inte ens i närheten av min dags-ranson, och det känns ju lite fånigt att stoppa i sig godis bara för att klara av alla points. Men imorgon då vet jag vad som gäller så då ska det ätas lunch och mellisar så då ska jag nog komma upp i mina points..

Vad även hos optikern igen, var ju där förra veckan för att prova ut nya glasögon, men idag var det linser som stod på schemat. Vi började prata om torra ögon och kom in på att jag ammade, då berättade optikern att mina ögon nog inte stabiliserat sig än så mitt synfel kan bli helt annorlunda när jag slutat amma. Jag visste att synen kunde förändras under graviditeten men trodde inte det höll i sig när man ammade. Men jag blev iallafall lovad att jag fick byta styrka om jag märkte att det skulle bli fel längre fram. Verkar iallafall vara en betydligt bättre optiker än där jag gick sist, det är ju lite struligt att få rätt på linser för mig med så mycket brytningsfel, men vi skulle tydligen testa två olika sorter på ögonen för att se om det kunde bli bra då, annars skulle vi testa något annat. Ska bli kul att se om hon kan få ordning på det för jag har aldrig haft ett par linser som varit helt rätt för mitt synfel.

Imorgon ska jag tillbaka till optikern för retligt nog upptäckte jag när jag kom hem att de ringt eftersom mina glasögon var klara.. Phuu så ja jag är stammis hos SmartEyes just nu;)

3 kommentarer:

  1. härligt,
    vilka linser fick du mot brytningsfelet? har med brytnignsfel men tror inte mina linser gör något åt det.

    SvaraRadera
  2. Ja kom upp i mina points, nästa i alla fall hade en halv kvar:) Men jag har ta mej tusan ätit hela dagen:)
    Så du ska ha linser nu istället`?

    SvaraRadera
  3. Ja vilket skräp det är med dålig syn! I glasögon är jag nere på -8 trakten och astigmatism så det står härliga till. Jag skojar inte när jag säger att jag gått igenom hela min optikers sortiment. Vi höll på i två år och testade allt. Så fort ngt nytt kom in fick jag testa. Ögonläkare m fl för att få ordning på varför jag ser dubbelt etc (för stora pupiller så "synfokusdelen" på linserna hamnar innanför hela pupillen). Men nu har jag ett par som funkar hyffsat. Inte när det är mörkt men annars iaf =) Suck!

    SvaraRadera